راهبرد بازاریابی کافه

کافه ها معمولاً قهوه، دم نوش، چای و غذاهای سبک عرضه می کنند.قهوه خانه های محلی/منطقه ای میتوانند شهرت خوبی در محدوده ی فعالیت و تعداد قابل توجه از مشتریان وفادار به خود ایجاد کنند.

بازاریابی یک کافه ظرافت بیشتری نسبت به بنگاه های دیگر دارد زیرا یک کافه مبتنی بر تجارب اجتماعی منطقه فعالیت، بر اساس روابط شفاهی مشتریان است.

بسته خدمات

سنگ بنای راهبرد بازاریابی با توسعه محصول و خدمات آغاز می گردد. به خصوص یک کافه می تواند از راه توسعه گسترده مجموعه خدمات قابل عرضه و آوازه سازی دهان به دهان به عنوان یک راه و روش اثر بخش، گروه بزرگی از مشتریان را جذب و وفادار به خود نماید.  داشتن خدمات اینترنت مجانی و مهیا بودن پریز برق برای لپ تاب، کنار هر میز، یک مزیت است که باید از آن به عنوان یک تمایز نام برد. برقراری جلسات کتاب خوانی و معرفی منظم نویسندگان نیز می تواند وجه تمایز کافه باشد. اگر در اطراف شما کافه های زیادی هست، از وجود تفاوت متمایز کننده و جذاب خود مطمئن شوید به نحوی که همه بخواهد کافه ی شما را به دوستان خود نشان  دهند.

برنامه وفادار نمودن مشتریان

برنامه وفادار سازی مشتریان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این برنامه از طریق اختصاص کارت اختصاصی برای نوشنده ها که به ازاء مراجعات بعدی از تخفیفات و نوشیدنی های رایگان برخوردار می گردن قابل اجراست. برنامه های تشویقی در هر سطحی، به منظور مواجه با رقبا باید در نظر گرفته شود. وجود ساز و کاری برای تشخیص هر ریال عایدی از هر یک از مشتریان ضروری است به عنوان نمونه بخشی از محصولات همانند برخی نوشیدنی ها را در قبال خرید، در یک محدوده ی قیمتی مشخص ، مجانی قرار دهید. این اقدام نیازمند این است که بدانید از هر مشتری چقدر درآورده اید.

تبلیغات

همه ی کافه ها باید سردری داشته باشند که به روشنی مشخص کند که وجه تمایزشان چیست و برای چه چیز راه اندازی شده اند. پنجره ها باید میز و صندلی داخل کافه را به نمایش بگذارند(البته در صورتیکه پنجره ها بزرگ باشند) و منو هم روی دیوار و یا یک تخته سیاه نوشته شده باشد. مجموعه ای از نشان هایی که به خوبی به چشم می آید اما کوچک باشد پیدا کنید؛ با چراغ ها و یا چیزهایی متحرک در کنار جاده یا پیاده رو که جلب توجه می کنند. نامی مطابق کافه ی خود انتخاب کنید که در تناسب با خدمات خاص شما باشد و به راحتی یادآوری شود.

تبلغات ترویجی

از ترفیعات فروش و تبلیغات از مراجعه اول تا مراجعه بعدی با هم استفاده کنید تا تکرار مراجعه مشتری به شما ادامه پیدا کند. برای نمونه کوپن های تخفیف دار را داخل روزنامه ها و مجله ها قرار دهید. از شبکه های اجتماعی و اپ های تخصصی همانند نت برگ هم می توانید کمک بگیرید.

از :

http://smallbusiness.chron.com/coffee-shop-marketing-strategies-10413.html