مطالب توسط مدیر کافه

توسعه شبکه نیروی انسانی، شایسته برای تحول دیجیتال

تحول دیجیتال با تبیین مفهومی فراتر از تجهیز به سخت‌افزارها و تأکید بر تعبیه اولویت‌های در راهبرد و اندیشه راهبری و مدیریت شرکت‌ها، سعی بر تحرک بخشی به شرکت‌ها برای مواجهه با فرآیند تحول در عصر دیجیتال دارند. در ایران نیز این مهم، به خصوص در صنعت بانکداری، در حال نواخت مداوم قصه خود در […]

حاکمیت شرکتی ضرورتی برای دولتی‌ها

در تعریفی موجز، حاکمیت شرکتی تلاشی است که در آن به داشتن اطلاعات متقارن، در دو سر طیف گردانندگان شرکت و ذی نفعان آن اطمینان وجود دارد، همچنین این اطمینان در شفافیت عملکرد، که می تواند مبنای کارایی و تخصیص بهینه منابع باشد نیز وجود دارد؛ حاکمیت شرکتی بسته به اقتصاد یک کشور و گرایش […]

توسعه و بهبود ظرفیت های مسیرهای طبیعی شمال تهران با فن آوری

فاش شدن خوش آب و هوایی شمیران تنها به پس قلعه و عزیمت گاه و بیگاه شاهان قاجار و سکونت خاندان پهلوی ختم نشد و در ادوار بعدی همزمان با توسعه ی شتاب آلود تهران، این محدوده نیز با تقاضای فزاینده برای زمین، آب و سکونتگاه مواجه گردید. این یادداشت در پول نیوز چاپ شد

مهارت مالی مشتریان، فراموش‌شده در رقابت موسسات مالی

توسعه خدمات مالی در بخش خرد اقتصاد و خانوارها در ایران، با توجه به اولویت سود، دشوار است اما از آنجایی که امور مالی اشخاص برآیند مجموعه‌ای از متغیرها و رفتارها است، هنوز وجوهی هستند که می‌توانند مبنای طراحی خدمات با رویکرد ارزش افزوده قرار گیرند.

کوهنوردان و سرمايه اجتماعي؛ آموزه های گسترش پذیر

یکی از مشکلات این روزهای مدیریت ذخائر طبیعی و گردشگری کشور، تدوین و اجرای برنامه هایی است که بتواند ضمن فرآهم آوردن بستر بهره برداری در قالب سیاست های توسعه پایدار، از آسیب های زیست محیطی نیز جلوگیری کند. تعیین مشکلات زیست محیطی به عنوان یکی از ابر چالش های کشور، گواه بر ضرورت توسعه […]

انتظار دقیق و آینده جامعه

انتظارات دقیق عنوانی است برگرفته از یکی از سخنرانی‌های دکتر مسعود نیلی تحت عنوان «بررسی عملکرد اقتصادی دولت یازدهم» که در انجمن اسلامی دانشگاه شریف در روز سوم اردیبهشت 96 ایراد شده است؛ این اصطلاح در سخنرانی دکتر نیلی، اشاره به افرایش درک و رشد جامعه در انتظار از دولت عنوان شده است. این یادداشت […]

مردم با تورم چه می‌کنند؟

تورم سخن روز مردم ماست، از آن می شنوند و چندان از آن نمی‌دانند هر چند شاهد آثار سیاسی و اجتماعی آن هستند؛ هر روز پول بیشتری پرداخت می‌کنند و مانده حساب بانکی آن‌ها برای تعیین ارزش و ذخیره آن قابل اعتماد نیست؛ این یادداشت در تجارت نیوز منتشر شد

تضاد اخلاق و مدیریت

تضاد در اخلاق و رفتار، حالتی است که همزمان فرد، باورهایی داشته باشد اما خلاف آن تصمیم بگیرد؛ مثل اینکه برابر آموزه های خانوادگی و اجتماعی یا دینی خود انجام یا انجام ندادن کاری را به عنوان یک اصل تلقی کند اما در موقعیت تصمیم و در تعامل با اجتماع، اصول را کنار بگذارد و […]

بانک در لبه ی فن آوری و تعدیل

بانک ها برای مدت های مدید، متکی به فضای کسب و کار ایستای خود و همچنین خدمات محدودی که در یک بازار مشخص و به پشتوانه حمایت های قانونی عرضه می نمودند، به شعب متعدد و بعضاً مجلل با ساختار سلسله مراتبی و تشریفات اداری متعدد شناخته می شدند؛ این روزها اما هویت های جدیدی […]

ارزیابی فردی؛ منظومه‌ای برای سازمان فردا

ارزیابی عملکرد سازوکاری با اهداف چندگانه است که در آن نگهداشت و تقویت کنش افراد حول محورهای کلیدی موفقیت سازمان به‌عنوان هدف اصلی و اخذ بازخورد به‌عنوان هدف فرعی قابل شناسایی است. اما نیاز به ارزیابی دقیق‌تر و مستقل‌تر افراد، با رویکردی نتیجه‌گرا، تحت عنوان ارزیابی فردی، مرتبط با جریان‌هایی است که ریشه در گرایش‌های […]